Nieoczekiwany zwrot w sprawie przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80. Miasto unieważniło przetarg na wykonanie prac. Powód? - Oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia – argumentuje tę decyzję ratusz.
Najniższa oferta złożona w przetargu opiewała na 97,9 mln zł. I była o 26,5 mln zł wyższa niż kwota zarezerwowana na ten cel przez ratusz.
O tym, że z inwestycją mogą być kłopoty miasta informowało już w październiku. Wtedy ruszyły rozmowy ratusza z Bankiem Gospodarstwa Krajowego o zmianie harmonogramu inwestycji. - Czy nie udałoby się tych naszych środków inaczej rozłożyć na lata 2023 i 2024. Jeśli ze środkami musimy się zmieścić w roku 2023, to mamy kłopot – przyznawał wówczas Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.
W przedstawionym niespełna tydzień temu budżecie Lublina na 2023 r. inwestycja znalazła się na liście „do wykonania”. Zarezerwowano w przyszłym roku na ten cel 42,4 mln zł.
- Nie chcemy rezygnować z tej inwestycji – zapewnia Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza. I zapowiada: - Przygotowujemy się do ogłoszenia kolejnego postępowania. Obecnie pracujemy nad zmianami w sposobie finansowania tego zadania, zgodnie z zapisami Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2023 i 2024.
Przedłużenie Lubelskiego Lipca to inwestycja, na którą Lublin dostał wsparcie z rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Chodzi o kwotę 65 mln zł. Czy te pieniądze miasto może teraz stracić?
- Otrzymane dofinansowanie na realizację inwestycji jest nadal obowiązujące i w żaden sposób na ten moment niezagrożone – twierdzi Góźdź.
Ul. Lubelskiego Lipca’80 ma być przedłużona od ul. Cukrowniczej do ul. Krochmalnej. To fragment o długości 1100 metrów. Nowa droga będzie miała dwie jezdnie. Na każdej z nich powstaną trzy pasy ruchu, z których skrajne będą zarezerwowane dla autobusów.
Wzdłuż drogi pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe. Na skrzyżowaniach z ul. Włościańską oraz i ul. Cukrowniczą zamontowane będą sygnalizacje świetlne.
Przebudowane zostaną również odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej.
Miasto dawało 21 miesięcy na wykonanie wszystkich robót.
Aby zbudować drogę niezbędne będzie przeprowadzenie wyburzeń istniejących budynków. Łącznie chodzi o 146 obiektów, w tym około 80 mieszkalnych.
Trzy ostatnie lata droga spędziła w inwestycyjnej „zamrażarce”. W sierpniu 2019 r. ratusz poinformował, że odkłada budowę w czasie, bo nie ma pieniędzy na sfinansowanie prac.
- Puławski lekarz na 3. miejscu w The Voice of Poland. Konrad Baum
- Gdy słońce przedziera się przez chmury. Zimowe krajobrazy na polach Lubelszczyzny
- Gala XX-lecia Pracodawców Ziemi Lubelskiej
- Ostatnie pożegnanie Bogusława, ofiary eksplozji w Przewodowie
- Gala Hipokrates 2022. Poznaliśmy najlepszych medyków Lubelszczyzny
- Manifestacja Ukraińców na placu Litewskim. Zobacz zdjęcia
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?