Zastrzeżenia są do przebudowywanego ronda przy Gali i połączonych z nim ulic. Chodzi dokładnie o ścieżkę rowerową.
- Może nie jest to najważniejszy temat przy tej inwestycji, ale pokazuje jak tworzona jest sieć dróg dla rowerów. Od lat zwracamy uwagę, że nie są one budowane kompleksowo i powstają przerwy między odcinkami - mówi Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego.
Teraz wygląda to tak, że jadąc od strony Mostu Kultury ścieżką rowerową można skręcić w Al. Zygmuntowskie. Tam powstała ścieżka, ale już na wysokości hali MOSiR się urywa i należy zjechać na jezdnię. Po drugiej strony jezdni (w kierunku ronda) na mniej więcej tej samej wysokości ścieżka się zaczyna i zjeżdża się z niej z jezdni.
- Brakuje dosłownie 330 metrów infrastruktury rowerowej by połączyć ją ze ścieżką na Piłsudskiego, wzdłuż Parku Ludowego - dodaje Kowalik, a jego wpis na ten temat na Facebooku ma sporo komentarzy:
„Kto to wymyślił? Skoro robiony był remont całej ulicy, to w czym był problem żeby wzdłuż ulicy chociaż po jednej stronie umieścić ścieżkę rowerową? Przecież to jest paranoja ujmując to bardzo delikatnie” - pisze jeden z komentujących.
Grzegorz Jędrek z biura prasowego ratusza odpowiada: - Zadanie obejmowało przebudowę Ronda Lubelskiego Lipca 80’ wraz z fragmentami ulic wlotowych i częścią ul. Fabrycznej. Al. Zygmuntowskie zostały przebudowane jedynie na odcinku ok. 300 metrów. Również drogi rowerowe zostały wybudowane jedynie w obrębie prowadzonej inwestycji.
Nie jest jednak powiedziane, że ścieżki w tym rejonie już nigdy się nie połączą. Jędrek zapewnia, że miasto dąży do powiększania sieci ścieżek rowerowych i „sukcesywnie łączy już wybudowane ścieżki w jedną spójną sieć”
- Jest to realizowane przede wszystkim w ramach nowych inwestycji drogowych. Dalsza nitka ścieżki byłaby w tym rejonie możliwa przy okazji przebudowy Al. Zygmuntowskich, na chwilę obecną inwestycja nie jest zaplanowana do realizacji w najbliższym czasie - mówi urzędnik, ale konkretnych terminów nie podaje.
Kowalik zaznacza, że nie każda nowa ulica tak wygląda pod kątem ścieżek.
- Na przykład względnie dobrze została rozwiązana sprawa ścieżki na ul. Wyścigowej, która łączy się z tą na ulicy Wrotkowskiej - mówi ale też dodaje: - Z drugiej strony problem powstał na Drodze Męczenników Majdanka, gdzie niedawno wymalowane zostały bus pasy.
Nie na całej długości są ścieżki a bus pas sprawił, że zgodnie z przepisami rowerzysta nie może nim jechać. - To oznacza, że musi jechać środkowym pasem jezdni - dodaje Kowalik.
I jeszcze jedno. Przy Gali ustawiono właśnie stację napraw rowerów.
- Tych zwierząt już nie spotkasz. Wyginęły za twojego życia
- Tysiące zniczy na najstarszej nekropolii. Niesamowity widok!
- Linia 44 w Lublinie skróciła trasę. Po warzywa nie dojedziesz
- Kibice na meczu Chełmianka - Lechia. Zobacz zdjęcia
- Jeszcze poczekamy na most na Pawiej. Roboty mają poślizg
- Zielony rynek powstaje tuż przy granicy Lublina
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?