Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa ronda przy Gali w Lublinie. Rowerzyści: Brakuje dosłownie 330 metrów ścieżki

Sławomir Skomra
Sławomir Skomra
Al. Zygmuntowskie. Ścieżka od strony przebudowywanego ronda nagle natrafia na murek i trzeba zjechać na jezdnię
Al. Zygmuntowskie. Ścieżka od strony przebudowywanego ronda nagle natrafia na murek i trzeba zjechać na jezdnię Lublinrowerem/facebook
Porozumienie Rowerowe wytyka władzom miasta, że planując wielki remont nie pomyślały o połączeniu nowej ścieżki ze starą.

Zastrzeżenia są do przebudowywanego ronda przy Gali i połączonych z nim ulic. Chodzi dokładnie o ścieżkę rowerową.

- Może nie jest to najważniejszy temat przy tej inwestycji, ale pokazuje jak tworzona jest sieć dróg dla rowerów. Od lat zwracamy uwagę, że nie są one budowane kompleksowo i powstają przerwy między odcinkami - mówi Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego.

Teraz wygląda to tak, że jadąc od strony Mostu Kultury ścieżką rowerową można skręcić w Al. Zygmuntowskie. Tam powstała ścieżka, ale już na wysokości hali MOSiR się urywa i należy zjechać na jezdnię. Po drugiej strony jezdni (w kierunku ronda) na mniej więcej tej samej wysokości ścieżka się zaczyna i zjeżdża się z niej z jezdni.

- Brakuje dosłownie 330 metrów infrastruktury rowerowej by połączyć ją ze ścieżką na Piłsudskiego, wzdłuż Parku Ludowego - dodaje Kowalik, a jego wpis na ten temat na Facebooku ma sporo komentarzy:

„Kto to wymyślił? Skoro robiony był remont całej ulicy, to w czym był problem żeby wzdłuż ulicy chociaż po jednej stronie umieścić ścieżkę rowerową? Przecież to jest paranoja ujmując to bardzo delikatnie” - pisze jeden z komentujących.

Grzegorz Jędrek z biura prasowego ratusza odpowiada: - Zadanie obejmowało przebudowę Ronda Lubelskiego Lipca 80’ wraz z fragmentami ulic wlotowych i częścią ul. Fabrycznej. Al. Zygmuntowskie zostały przebudowane jedynie na odcinku ok. 300 metrów. Również drogi rowerowe zostały wybudowane jedynie w obrębie prowadzonej inwestycji.

Nie jest jednak powiedziane, że ścieżki w tym rejonie już nigdy się nie połączą. Jędrek zapewnia, że miasto dąży do powiększania sieci ścieżek rowerowych i „sukcesywnie łączy już wybudowane ścieżki w jedną spójną sieć”

- Jest to realizowane przede wszystkim w ramach nowych inwestycji drogowych. Dalsza nitka ścieżki byłaby w tym rejonie możliwa przy okazji przebudowy Al. Zygmuntowskich, na chwilę obecną inwestycja nie jest zaplanowana do realizacji w najbliższym czasie - mówi urzędnik, ale konkretnych terminów nie podaje.

Kowalik zaznacza, że nie każda nowa ulica tak wygląda pod kątem ścieżek.

- Na przykład względnie dobrze została rozwiązana sprawa ścieżki na ul. Wyścigowej, która łączy się z tą na ulicy Wrotkowskiej - mówi ale też dodaje: - Z drugiej strony problem powstał na Drodze Męczenników Majdanka, gdzie niedawno wymalowane zostały bus pasy.

Nie na całej długości są ścieżki a bus pas sprawił, że zgodnie z przepisami rowerzysta nie może nim jechać. - To oznacza, że musi jechać środkowym pasem jezdni - dodaje Kowalik.

I jeszcze jedno. Przy Gali ustawiono właśnie stację napraw rowerów.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski