Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przedłużenie ul. Dekutowskiego w Lublinie. Będzie łatwiej dojechać do cmentarza na Majdanku

JAXA
Ul. Dekutowskiego, która kończy się obecnie na ul. Franczaka, zostanie przedłużona do Głuskiej - Wyzwolenia
Ul. Dekutowskiego, która kończy się obecnie na ul. Franczaka, zostanie przedłużona do Głuskiej - Wyzwolenia Łukasz Kaczanowski
Nawet 50-60 mln zł może kosztować budowa nowego układu drogowego wokół największej lubelskiej nekropolii.

- Formalnie fazę przygotowań mamy już za sobą. W lipcu, a najpóźniej w sierpniu wystąpimy do wojewody o zrid (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej – dop. red.) – zapewnia Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. Chodzi o budowę nowej drogi na Majdanku. Precyzyjniej ma to być przedłużenie ul. Dekutowskiego. O planach związanych z budową tego połączenia ratusz mówi od kilku lat.

Nowy odcinek ul. Dekutowskiego ma połączyć Franczaka z ul. Wyzwolenia i ul. Głuską. Chodzi wykonanie około trzech kilometrów drogi. Nowe połączenie będzie miało dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu wraz z rozdzielającym je pasem zielni. Wzdłuż drogi powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe. Wykonane zostanie też oświetlenie.

- Nowa droga będzie biegła po wschodniej stronie nekropolii na Majdanku. Przy narożniku cmentarza odchyli się ostro na południe i na wysokości Szklarnianej prostopadle połączy się z ulicami Wyzwolenia i Głuskiej, przy czym skrzyżowanie tych dwóch ostatnich ulic zostanie przebudowane - opisuje Kieliszek. I dodaje: - Droga będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu na odcinku od Franczaka do Szklarnianej. Dalej będzie miała po jednym pasie ruchu.

Przy cmentarzu, w rejonie ul. Sybiraków – Orląt Lwowskich powstanie pętla dla komunikacji miejskiej. Zrid, czyli dokument pozwalający przejąć tereny pod przyszłą drogę, ratusz powinien dostać pod koniec roku. Czy to znaczy, że inwestycja ruszy w 2019 r.? – O tym rozstrzygną prace nad kształtem budżetu Lublina na przyszły rok. Jeśli znajdą się środki na realizację tej inwestycji, to prace będziemy mogli zrealizować w ciągu dwóch lat – mówi Kieliszek.

Wstępnie koszt inwestycji jest szacowany na 50-60 mln zł. Ale to nie cały koszt robót. Trzeba będzie jeszcze zbudować parkingi. Wyznaczono na ten cel dwa place. Łącznie będzie mogło się na nich zmieścić ponad 400 aut. Parkingi mają być wybudowane dopiero po wykonaniu dróg. – Procedura zrid nie dopuszcza przejmowania gruntów pod parkingi. W ten sposób możemy pozyskiwać tylko tereny pod drogi – wyjaśnia Kieliszek.

To niejedyna droga, do budowy której – pod względem formalnym – ratusz będzie gotowy w tym roku. Na finiszu (łącznie ze zrid) są przygotowania do budowy przedłużenia ul. Węglarza do Trześniowskiej. Łącznie ma powstać odcinek o długości ok. 1,5 km.
Za skrzyżowaniem z Walecznych droga będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Tak będzie do ul. Koryznowej. Dalszy odcinek będzie jednojezdniowy, ze ścieżką rowerową po południowej stronie oraz obustronnymi chodnikami dla pieszych.
Wraz z przedłużeniem ul. Węglarza wykonana ma być sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu tej drogi z ul. Walecznych. Koszt inwestycji jest szacowany na 32 mln zł. Roboty mają potrwać dwa lata.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski