Władze województwa uruchomiły kampanię „Napędzamy lubelskie” reklamującą program, za pomocą którego płyną do nas unijne pieniądze.
140 tys. zł brutto – tyle w ubiegłym roku dostał Marcin Szulc, szef trzyosobowej firmy Studio 93 produkującej w Lublinie meble. – Usłyszałem, że są unijne dotacje dla mikroprzedsiębiorców (zatrudniają mniej niż 10 osób). W Internecie znalazłem terminy naboru wniosków. Udało się, za dotację kupiłem maszyny produkcyjne – opowiada Szulc.
– Moja rada dla starających się o pieniądze z Unii? Najlepiej żeby wniosek przygotowała profesjonalna firma. Dokumentów jest dużo, procedury zawiłe, a na szkolenia nie miałem czasu. A ta sama firma pomaga mi teraz rozliczyć się z dotacji - stwierdza.
Wkrótce do pana Marcina dołączą inne osoby. Wczoraj Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości ogłosiła nabór na tegoroczną edycję konkursu dla mikroprzedsiębiorców. Do podziału jest 60,6 mln zł. – Wnioski mogą składać przedsiębiorcy, którzy nie zajmują się handlem i nie działają dłużej niż dwa lata. Wsparcie wyniesie od 15 tys. do 500 tys. zł – tłumaczy Renata Siwiec dyrektor LAWP.
Przedsiębiorca najpierw będzie musiał zainwestować, a później dostanie dofinansowanie - do 70 proc. Dotację może wydać na wyposażenie niezbędne do prowadzenia i rozwoju firmy, modernizację środków produkcji, wprowadzenie nowych usług i produktów na rynek, na zakup nieruchomości i roboty budowlane.
Pieniędzy może starczyć dla każdego poprawnie napisanego wniosku. Poprzednio na statystyczny wniosek przypadło 100-200 tys. zł.
To nie koniec naborów. Od wczoraj LAWP czeka na wnioski o trzy inne dotacje: *dla firm inwestujących w turystykę (do rozdysponowania jest 70 mln zł) *zainteresowanych marketingiem gospodarczym (1 mln zł trafi do przedsiębiorców, którzy po raz pierwszy chcą pojechać na targi lub wystawy) *planujących dostosowanie przedsiębiorstw do wymogów ochrony środowiska oraz inwestujących w odnawialne źródła energii (31 ml zł do podziału). Termin składania wniosków: 14 maja.
Władze województwa ruszyły wczoraj z kampanią, która pod hasłem „Napędzamy lubelskie” zareklamuje Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013. To właśnie z tego programu pochodzą pieniądze dla przedsiębiorców. Z RPO m. in. rozbudowywane będzie również lotniska pod Świdnikiem, remontowane drogi lokalne, wprowadzony szybki Internet. - Pokażemy jak ważne są te pieniądze dla rozwoju regionu, a z drugiej strony zachęcimy przedsiębiorców, samorządy, organizacja pozarządowe żeby składały więcej i jeszcze lepszych wniosków – mówi Krzysztof Grabczuk marszałek województwa.
Na Lubelszczyźnie m. in. zawiśnie 86 bilboardów reklamujących RPO, dwie lokalne rozgłośnie wyemitują 360 spotów, mieszkańcy dostaną 53 tys. ulotek, a w gazetach odnajdą wkładki informacyjne.
Trzymiesięczna kampania będzie kosztowała 300 tys. zł netto. Poprowadzi ją spółka Locomotiva, której prezesem jest Jacek Prześluga.
Informacje o konkursach dla przedsiębiorców: www.lawp.lubelskie.pl
Informacja o RPO WL: www.rpo.lubelskie.pl
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?