“No to bojkot. Od teraz są Warszawiakami”, „skoro kwiatuszek nas olał to może i my odpuścimy sobie zakupy w kwiatuszku?” – proponują nasi Czytelnicy.
O komentarz poprosiliśmy firmę. - Zapewniam że zawsze z wielką uwagą zapoznajemy się z opiniami klientów sklepów Stokrotka. Pragnę jednak jeszcze raz podkreślić, iż siedziba Stokrotki, głównej spółki operacyjnej Grupy Kapitałowej Emperia, pozostaje w Lublinie - mówi Urszula Skałecka z biura zarządu Emperia Holding S.A.
Na zatwierdzenie przeprowadzki firma jeszcze poczeka. Nastąpi to dopiero po zarejestrowaniu przez Krajowy Rejestr Sądowy zmian w jej statucie.
Dla regionu to duża strata
Decyzję Emperii komentują nie tylko internauci. - To zła wiadomości - mówi Artur Habza, dyrektor departamentu gospodarki i współpracy zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego. - Biznes jest nastawiony na optymalizację zysków i ułatwienie funkcjonowania. Z informacji, które do mnie docierają wynika, że za decyzją o przeprowadzce przemawiają względy organizacyjne. Mam nadzieję, że dzięki nowym inwestycjom nadrobimy tę stratę. Sprzyjać temu będą organizowane przez nas misje gospodarcze zagranicznych firm.
- Podczas spotkania z prezesem Emperii w marcu rozmawialiśmy o rozwiązaniach, które możemy zaproponować firmie, jeśli zdecyduje się pozostać w Lublinie – przyznaje Mariusz Sagan, dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Lublin.
- Nie ukrywam, że ostateczna decyzja mnie zaskoczyła. To przede wszystkim uszczerbek dla naszego wizerunku. Niemniej dużych spółek jest w Lublinie kilkadziesiąt, a tylko jedna zdecydowała się na przeniesienie siedziby do Warszawy. Nie widzę trendu. Za to podczas rozmów z prezesami firm, które sprowadziły się do Lublina, słyszę pozytywne opinie o udogodnieniach dla biznesu – mówi Sagan.
Zmianę siedziby firma tłumaczy względami organizacyjnymi i większymi możliwościami rozwoju po przeniesieniu kierownictwa do Warszawy. - W ocenie zarządu, potwierdzonej wczorajszym (z 5 kwietnia – przyp. red.) głosowaniem przez akcjonariuszy, przeniesienie siedziby do Warszawy usprawni działalność spółki, jako notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółki holdingowej zainteresowanej inwestycjami na terenie całego kraju - informuje Skałecka.
Dobre wyniki Stokrotki
Pierwszy market sieci Stokrotka pojawił się 20 lat temu w Łęcznej. Sieć na koniec 2015 r. liczyła już 327 sklepów a ich liczba się zwiększa. W samym marcu otworzyła pięć sklepów (dwa supermarkety, jeden market oraz dwa sklepy franczyzowe) o łącznej powierzchni 2 tys. mkw. Rośnie też sprzedaż.
W ubiegłym miesiącu spółka sprzedała towar o wartości 209 mln zł, o ok. 27 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody ze sprzedaży za okres styczeń-marzec wyniosły 571 mln zł i były wyższe od osiągniętych w 2015 r. o 26 proc.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?