- Na każde z 12 przęseł na wiadukcie wjechał zestaw sześciu ciężarówek, każda o masie 35 ton. To pozwala sprawdzić jak obiekt zachowuje się pod obciążeniem - tłumaczył Kieliszek.
- Na pierwszym z testowanych przęseł ugięcie wynosiło 3 milimetry, to oznacza, że mamy ok. 20 procent w zapasie - poinformował Bartłomiej Oskędra, z firmy Atest, która wykonywała próby.
Pierwotnie testy obciążeniowe miały być wykonane dopiero w połowie sierpnia. Drogowcy chcieli je przeprowadzić po ułożeniu na wiadukcie ścieralnej, czyli ostatniej warstwy asfaltu. - Ale przy tak wysokich temperaturach mogłoby dojść do jej odkształcenia. Nie chcieliśmy ryzykować - wyjaśniał Krzysztof Lis, dyrektor kontraktu z firmy PRD Lubartów.
Ok. 20 sierpnia zostanie zamknięty tymczasowy przejazd pod wiaduktem. Kierowcy zaczną jeździć po obiekcie. Takie zmiany są niezbędne aby wykonać m.in. drogę serwisową przy ul. Poligonowej.
Nie wiadomo jednak czy będzie można jeździć po obu jezdniach na wiaduktach. Wiadomo natomiast, że kierowcy dotrą tędy do powstającego skrzyżowania z ul. Zelwerowicza i z niego dojadą do "starej" części ul. Poligonowej. Budowa ul. Poligonowej ma skończyć się do 30 września. - Ten termin nie jest zagrożony - zapewniał Lis.
Będzie to trzeci z dojazdów do obwodnicy budowanych na terenie Lublina. Droga ma 3,8 km długości. To wspólna inwestycja ratusz i samorządu województwa.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?