Na niecałe 22,8 mln zł brutto wycenia wartość kontraktu na dostawę siedmiu elektrycznych autobusów przegubowych spółka Solaris Bus & Coach z Wielkopolski. Więcej, bo na ponad 28,5 mln zł szacuje swoją ofertę konsorcjum firm OPF i BKM-Ukraina.
Propozycje dostarczone przez przedsiębiorstwa różnią się czasem gwarancji. Solaris oferuje gwarancję na 60 miesięcy, a konsorcjum OPF i BKM – jedynie 36. Parametrów pojazdów nie sposób porównać, ponieważ Solaris zasłania się tajemnicą przedsiębiorstwa.
Najtańsza oferta jest o prawie 1,2 mln zł wyższa niż na zakup pojazdów zarezerwował ZTM. - Z uwagi na to, że cena ofert jest wyższa, rozpatrywane będą różne warianty - wyjaśnia Monika Fisz z ZTM Lublin.
Przypomnijmy, Zarząd poszukuje taboru bezemisyjnego do obsługi linii komunikacji miejskiej wraz z ładowarkami do ich ładowania na terenie zajezdni. Na ulicach Lublina miałoby się pojawić siedem nowych, niskopodłogowych, dwuczłonowych autobusów elektrycznych klasy mega, wraz z dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją. Tabor powinien zostać przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych.
- Pojazdy zostaną skierowane do obsługi linii kursujących w centrum miasta – informuje urzędniczka.
W przypadku stanowisk do ładowania oczekiwania również są sprecyzowane. ZTM chce pozyskać trzy sztuki dwustanowiskowych ładowarek o mocy większej lub równiej 120 kW i jedną jednostanowiskową ładowarkę o mocy większej lub równej 60 kW.
Termin dostawy całej partii siedmiu autobusów wraz z dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją zaplanowany jest na koniec maja 2023 r. Pod warunkiem, że ZTM zdecyduje się kontynuować przetarg. Teraz urzędnicy mają dwie możliwości: zwiększyć kwotę na sfinansowanie zamówienia lub unieważnić postępowanie.
- Na dalsze czynności musimy poczekać - zastrzega Fisz.
Wypracowana w lubelskim ratuszu „Strategia rozwoju elektromobilności” zakłada, że w latach 2020-2023 ZTM zakupi 54 pojazdów, w tym 39 autobusy elektryczne i 15 trolejbusów. Autobusy elektryczne mają obsługiwać linie, których przynajmniej jeden przystanek końcowy znajduje się na pętli wyposażonej w punkt ładowania. Do grupy linii potencjalnie możliwych do obsługi takimi pojazdami należą między innymi linie: 1, 6, 7, 13, 23, 29, 44.
- Dzielnica Śródmieście w obiektywie. Zobacz archiwalne zdjęcia
- Weekend z obostrzeniami. Zamknięta rzeczywistość Krasnegostawu. Zobacz fotorelację
- Pomysł na udany weekend? Ruiny zamku w Krupem. Zobacz fotorelację ze spaceru
- Mazurki, babki, lub pisanki. Przedostatni jarmark przy Lubartowskiej przed świętami
- Gigantyczna palma wielkanocna stanęła przy świdnickiej parafii. Zobacz zdjęcia
- O Kraśniku ciągle głośno: rolnik odkrył wejście do jaskini z czasów epoki lodowcowej
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?