Maszyna wygląda jak połączenie samolotu z helikopterem. Ma być propozycją przede wszystkim dla klientów indywidualnych (biznesmenów, polityków). W przyszłości AW609 będzie można też skonfigurować np. na potrzeby służb ratowniczych. Maszyna może startować i lądować pionowo, bez pasa startowego, tak jak helikopter. Będzie jednak w stanie pokonywać większe dystanse, z większą prędkością niż śmigłowiec.
- Obecnie dysponujemy dwoma latającymi prototypami, które zrealizowały ponad 820 godzin lotu. Kolejne dwa są w trakcie montażu - informuje PZL-Świdnik. I zaznacza w swoim oświadczeniu, że inżynierowie ze Świdnika są zaangażowani w projektowanie maszyny. W przyszłości natomiast spółka ma uczestniczyć w jej powstawaniu. Chodzi o montaż kadłuba, ogona, skrzydeł i innych komponentów. PZL-Świdnik ma też brać udział w innych działaniach, w tym w tzw. próbach statycznych i zmęczeniowych.
Skala produkcji AW609 będzie uzależniona od zapotrzebowania rynku. Obecnie Agusta ma zamówienia na 60 maszyn.
*WOJENNY LUBLIN NA NIEMIECKICH FOTOGRAFIACH. ZOBACZ NIEZNANE DOTĄD ZDJĘCIA!
* OGRÓD SASKI W LUBLINIE NA MIESIĄC PRZED OTWARCIEM. SPRAWDŹ, JAK WYGLĄDA
*PIOTR ADAMCZYK I WERONIKA ROSATI MIELI WYPADEK POD ZAMOŚCIEM. ZOBACZ ZDJĘCIA
*KU PRZESTRODZE: WYPADKI WE WRZEŚNIU NA LUBELSZCZYŹNIE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?