Budowa II etapu obwodnicy została zaplanowana na lata 2012-2013. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem, zapowiadała, że inwestycja rozpocznie się w 2010 r. i zostanie zakończona w połowie 2012 r. GDDKiA otrzymała decyzję środowiskową, która jednoznacznie ustala przebieg drogi. Potrzebna jest jeszcze decyzja zezwalająca na rozpoczęcie inwestycji. Na jej podstawie można będzie wykonać operaty szacunkowe i ustalić odszkodowania dla właścicieli gruntów oraz rozpocząć prace.
Wybudowanie nowego mostu na Wiśle i pierwszego etapu obwodnicy nie rozwiązuje sprawy tranzytu z ominięciem centrum Puław. Część tirów korzysta ze starej trasy. II etap obwodnicy miał być finansowany z budżetu państwa, ale teraz nie ma na nią pieniędzy. - Nie obawiam się o losy inwestycji, ale o to, że nasze starania, aby ją przyspieszyć w stosunku do harmonogramu przewidującego realizację w latach 2012-2013, mogą nie zostać uwzględnione. Nie wierzę w to, że taka inwestycja nie zostanie zrealizowana lub odłożona - mówi Janusz Wójtowicz, dyrektor GDDKiA.
Dopiero budowa II etapu przyniesie efekty i w pełni można będzie korzystać z tych inwestycji. Jej koszt, łącznie z przygotowaniem projektu, oszacowano na około 240 mln zł. II etap obwodnicy Puław miał być realizowany równolegle z odcinkiem drogi ekspresowej S-17 od Sielc koło Końskowoli do Piask. Sielce są węzłem, gdzie puławska obwodnica ma się łączyć z trasą S-17 Lublin - Warszawa. Już wiadomo, że inwestycja nie będzie prowadzona równolegle. GDDKiA musiała za- stosować inne rozwiązania dotyczące budowy węzła. W tym roku całość dokumentacji będzie uaktualniona i będzie uwzględniała późniejszą budowę II etapu obwodnicy.
- Budowa II etapu obwodnicy Puław jest ujęta w oficjalnym dokumencie rządowym, jakim jest program budowy dróg krajowych do roku 2012. Na razie nie wiadomo, kiedy będzie uruchomiona realizacja przedsięwzięcia - przyznaje Zbigniew Szepietowski, z-ca dyr. lubelskiego oddziału GDDKiA.
Obecnie trwa procedura przetargowa dotycząca wyłaniania wykonawców modernizacji S-17. Droga ekspresowa będzie biegła częściowo po starej trasie. Ominie Kurów, Markuszów i Garbów. - Droga ekspresowa będzie miała dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Wybudowane zostaną skrzyżowania w postaci węzłów. Obecnie postępowanie przetargowe obejmuje odcinek od Sielc do Piask. Jest to odcinek o długości 66,8 km. Będzie to droga o wysokim standardzie docelowo prowadząca od Warszawy do granicy w Dorohusku i Hrebennem - mówi dyr. Szepietowski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?