MKTG SR - pasek na kartach artykułów

S17. Korek w Kołbieli zniknie z mapy. Ruszyła budowa obwodnicy

Artur Jurkowski
GDDKiA
Pod koniec 2019 r. kierowcy pojadą obwodnicą Kołbieli. Tym samym zniknie największa zmora kierowców na trasie Lublin - Warszawa.

- Rozpoczynamy realizację inwestycji, na którą od wielu lat z utęsknieniem czekali kierowcy podróżujący pomiędzy Warszawą i Lublinem, a także omijający stolicę w drodze na wschód. Dzięki nowej drodze S17 już za nieco ponad dwa lata w przeszłość odejdą korki na sławnym rondzie w Kołbieli, a podróż z Warszawy do Lublina stanie się przyjemnością - podkreślał Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

W czwartek w Kołbieli wbito symboliczną łopatę pod budowę obwodnicy tej miejscowości.

- Mieszkańcy wschodnich regionów Polski mają prawo, by przemieszczać się bezpiecznymi, komfortowymi drogami. Te inwestycje, które realizujemy, zapewniają, że tak się stanie przekonywał Adamczyk.

Trasa wokół Kołbieli to fragment przyszłej trasy S17 łączącej Lublin z Warszawą. Obwodnica będzie miała 8,7 km długości. Zlikwiduje „drogowe wąskie gardło” na przecięciu się dróg krajowych nr 17 i 50. Powstanie po zachodniej stronie obecnej „siedemnastki”. Prace wykonuje firma Strabag. Koszt - 225,5 mln zł.

- Kierowcy pojadą obwodnicą przed końcem 2019 r., przy czym będą na początku korzystali tylko z jednej nitki trasy, po której ruch będzie się odbywał w obu kierunkach - zapowiedział Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

- Całkowite udostępnienie odcinka kierowcom nastąpi nieco później w związku z koniecznością wprowadzenia zmian w projekcie węzła Kołbiel, który został dostosowany do docelowego dwujezdniowego przekroju drogi krajowej nr 50. Obecnie prowadzone są rozmowy z wykonawcą, dotyczące aneksu do umowy - poinformowało na swojej stronie internetowej Ministerstwo Infrastruktury.

Obwodnica Kołbieli to ostatni z odcinków, na który została podzielona budowa trasy ekspresowej Lublin - Warszawa, a gdzie ruszyły prace.

Wybudowanych ma być łącznie 95 km nowej „siedemnastki”. Koszt to prawie 3,2 mld zł (roboty drogowe 2,4 mld zł, a reszta odszkodowanie za grunty). Inwestycja jest podzielona na siedem odcinków, dwa z nich znajdują się na terenie woj. lubelskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski