Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S19 zrobiła kolejny kroczek do budowy. Wiemy, kiedy w Niemcach znikną korki

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Oddział GDDKiA w Lublinie
Do wojewody lubelskiego trafił wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej - to krok do budowy trasy S19 na odcinku do Lublina do Lubartowa. Inwestycja ma grubo ponad rok opóźnienia.

Gdyby wszystko szło zgodnie z planem to od początku 2022 r. trwałyby roboty drogowe przy budowie trasy S19 na odcinku od Lublina do Lubartowa. Ale tak nie było. Inwestycja ma duży poślizg w stosunku do planów. Mota-Engil Central Europe dopiero złożyła wniosek do wojewody lubelskiego o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

- Dla wykonawcy inwestycji, uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac po wcześniejszym przekazaniu placu budowy – wyjaśnia rangę dokumentu GDDKiA.

Pierwotnie wniosek o ZRID miał być złożony najpóźniej do końca października 2021 r.

- W toku prac projektowych nastąpiła konieczność dokonania korekty przebiegu dróg dojazdowych przy trasie S19 na odcinku ok. 1 km w rejonie Parku Podworskiego w Ciecierzynie. Wpływ miały także inne okoliczności takie, jak np. zmiana lokalizacji obiektu inżynierskiego w sąsiedztwie stacji kolejowej Bystrzyca oraz zaprojektowanie usunięcia licznych kolizji z infrastrukturą techniczną – wyjaśnia Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

GDDKiA ocenia, że wydanie decyzji zrid zajmie ok. siedmiu miesięcy. To oznacza, że drogowcy wejdą na plac budowy na przełomie 2023 i 2024 r.

- Przewidujemy, że budowa zakończy się w drugim kwartale 2026 r. – mówi Minkiewicz. Pierwotnie wykonawca mówi, że nastąpi to pod koniec 2024 r.

Trasa będzie miała ok. 23 kilometry długości, zacznie się w obecnym węźle Rudnik a skończy na istniejącej obwodnicy Lubartowa. Powstaną na niej 32 obiekty inżynieryjne. Koszt budowy to 836 mln zł.

Jak będzie przebiegać ekspresówka?

W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód. Dalej ekspresówka pobiegnie nowym śladem i od wschodu ominie Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką do Jawidza powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadząca do Leonowa - Niemce Południe.

Ekspresówka będzie miała dwie jezdnie, na każdej kierowcy będą mieli do dyspozycji pod dwa pasy ruchu (zostanie zostawiona też rezerwą pod trzeci pas).

Częścią trasy będzie obwodnica Niemiec. Z danych GDDKiA wynika, że przez miejscowość przejeżdża ok. 25 tys. pojazdów w ciągu doby. Skutek? Korki, które się tworzą, potrafią się ciągnąć od Ciecierzyna do Wandzina.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski