Wybrano firmę, która rozbuduje terminal lubelskiego...

    Wybrano firmę, która rozbuduje terminal lubelskiego lotniska. Dostanie za to 10,6 mln zł

    Sławomir Skomra

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Wizualizacja rozbudowy terminala Portu Lotniczego Lublin
    1/4

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©PLL

    Zlecenie otrzymała firma Strabag. Właśnie ona podejmie się rozbudowy terminala Portu Lotniczego Lublin w osiem miesięcy. Umowa ma zostać podpisana w przyszłym tygodniu.
    Zobacz galerię

    Było to już drugie podejście do znalezienia firmy, która zajmie się rozbudową terminala. Ubiegłoroczny przetarg nie zakończył się sukcesem i dlatego władze PLL uznały, że tym razem będą szukać wykonawcy w inny sposób.

    Wytypowano firmy, które zaproszono do złożenia ofert. Zarząd lotniska zapoznał się z czterema takimi propozycjami i ostatecznie wybrał firmę Strabag.


    Za swoje usługi firma chce 10,6 mln zł netto i deklaruje, że wykona wszystkie prace w osiem miesięcy.

    - Umowa powinna zostać podpisana do 15 marca - informuje w przesłanym komunikacie PLL, a prezes lotniskowej spółki, Krzysztof Wójtowicz dodaje: - Rozbudowa terminala podyktowana jest stale wzrastającym ruchem pasażerskim. Chcemy, aby pasażerowie, korzystający z Portu Lotniczego Lublin mieli zapewnione komfortowe warunki. Dzięki tej inwestycji uda nam się zwiększyć przepustowości hali odlotów, a także poszerzyć część komercyjną.

    Projekt zakłada przebudowę istniejącego i budowę nowego skrzydła. Prace obejmą powierzchnie prawie 2,2 tys. mkw. Pod rozbudowę przeznaczono teren przy wschodnim skrzydle istniejącego terminala, w części „odloty”.

    W nowej części hali zlokalizowane będzie: poczekalnia odlotowa dla pasażerów strefy Schengen wraz z wyjściami dla pasażerów, nowy punkt kontroli bezpieczeństwa, pomieszczenia służbowe Służby Ochrony Lotniska, Służby Celnej i Służby Granicznej, poczekalnie komercyjne, salonik „business lounge” dla pasażerów strefy Schengen, toalety i pomieszczenia techniczne.

    Rozbudowana część terminala będzie miała długość – 34,8 m; szerokość – 61,8 m oraz wysokość – 8 m. Obecna hala odlotów zostanie dostosowana w całości do obsługi ruchu Non-Schengen wraz z nowymi stanowiskami kontrolerskimi Straży Granicznej.

    POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:




    ZOBACZ TEŻ: Kontrolerzy ruchu lotniczego z lotniska w Świdniku o swoim zawodzie


    Komentarze (23)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rozwój wciąż młodego portu

    Lu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Niektórzy trzymają figę, żeby nasz port się nie rozwijał, ale jak na złość ten ciągle zwiększa ilość odprawianych pasażerów.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pytanie do malkontentów

    Camaro (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Jakie miasto wielkości porównywalnej z Lublinem radzi sobie bez lotniska? Rozwija się.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I brawo!

    Marcin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Żaden kretyński malkontent nie zakłuci tej radości.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    sorki

    Marcin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Powinno być "Rzaden", ale wybaczcie, czasem musiałem opószczać lekcje polskiego, rzeby uczestniczyć w spotkaniach młodzierzówki PO.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A ja doceniam

    Marcin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    osobliwe poczucie humoru.
    Ps: chumoru

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pytanie.

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

    Skąd biorą się kretyni, którzy zawsze są przeciwko temu co w Lublinie się buduje lub projektuje do zbudowania, i co funkcjonuje w prawie każdym innym dużym mieście?! Chcą siebie i własnych potomków...rozwiń całość

    Skąd biorą się kretyni, którzy zawsze są przeciwko temu co w Lublinie się buduje lub projektuje do zbudowania, i co funkcjonuje w prawie każdym innym dużym mieście?! Chcą siebie i własnych potomków skazać na życie w peryferyjnym mieście bez szans na rozwój i konkurowanie z innymi miastami np. o inwestycje prywatnego kapitału?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To jest tak!

    Seba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    Chłop wyjdzie ze wsi, ale wieś z chłopa to już niekoniecznie... Dla tych ludzi wystarczy sklep, przystanek, kościół, remiza i szkoła. Taka mentalność ciąży nad Lublinem. Czy miasto jest dla nich...rozwiń całość

    Chłop wyjdzie ze wsi, ale wieś z chłopa to już niekoniecznie... Dla tych ludzi wystarczy sklep, przystanek, kościół, remiza i szkoła. Taka mentalność ciąży nad Lublinem. Czy miasto jest dla nich odpowiednim miejscem do życia? Nie sądzę!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do Ulica Pamieta

    aaa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 17

    Czubku nie lublin tylko województwo należy do jednych z najbiedniejszych. Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem artykułów to lepiej idź rowy kopać tłuku. A może Ty z Podkarpacia jesteś?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rozbudują

    lubelak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 17

    i dobrze, pasażerów z roku na rok coraz więcej, pobijane są kolejne rekordy, siatka połączeń coraz gęstsza, trzeba iść za ciosem i stawiać na dalszy rozwój


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tzn. zydow z roku na rok coraz więcej

    manek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    tzn. zydow z roku na rok coraz więcej

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lublin - najbiedniejszy region uny, i w czołówce najbardziej zadłużonych gmin Polskich!

    ulica pamięta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 16

    Grubo ponad miliard zł na minusie.
    Lublin ciągnie za sobą ogon DŁuuuuuuuuuuuuuuuuuugu.
    I znowu pożyczamy, żeby robić jałowe pseudo-inwestycje sorosowego ekonomisty, inwestycje - które nic nie...rozwiń całość

    Grubo ponad miliard zł na minusie.
    Lublin ciągnie za sobą ogon DŁuuuuuuuuuuuuuuuuuugu.
    I znowu pożyczamy, żeby robić jałowe pseudo-inwestycje sorosowego ekonomisty, inwestycje - które nic nie pomogą mieszkańcom ani miastu.
    Oczywiście, niby-opozycja gra w te same karty (znaczone).zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Proste pytanie

    Seba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    Od 30 a przynajmnie 20 lat Lublin spał. Nic się nie działo i nic poważnego nie budowało. Gdzie są więc te zaoszczędzone pieniądze?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zuko-ekonomika:

    dr PR-u (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 9

    zadłużenie świetnym pretekstem do hurtowej wyprzedaży aktywów gminy i pozytywny sygnał dla komorników. Zobaczymy, co trafi na aukcje, kiedy skończą się nieruchomości.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "aktywów gminy"????????

    Ekonomista (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    O czym ty do nas rozmawiasz z ekonomicznego żłobka?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak to co?

    Seba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Twoja teściowa!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tani populizm

    wsamraśne myślenie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 17

    I uważasz że to jest wystarczający powód to tego, żeby siąść na tyłku, rozłożyć ręce i nic nie robić? to ja ci powiem, że wręcz przeciwnie, dzięki tym wszystkim inwestycjom powoli wychodzimy z...rozwiń całość

    I uważasz że to jest wystarczający powód to tego, żeby siąść na tyłku, rozłożyć ręce i nic nie robić? to ja ci powiem, że wręcz przeciwnie, dzięki tym wszystkim inwestycjom powoli wychodzimy z ogona i doganiamy miasta które są lepiej rozwinięte i uwierz na słowo że nikomu w regionie się nie polepszy od nic nierobienia...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    NIKT NIE TWIERDZI, ŻE NALEŻY NIC NIE ROBIĆ.

    krótko i na temat (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

    Chodzi o to, żeby robić rozsądnie, a nie bezmyślnie. Rozbudowa lotniska, które przyjmuje 10 razy mniej pasażerów niż Okęcie - jaki sens? Połączeń nadal jest mało. Deptak - można było wymienić tylko...rozwiń całość

    Chodzi o to, żeby robić rozsądnie, a nie bezmyślnie. Rozbudowa lotniska, które przyjmuje 10 razy mniej pasażerów niż Okęcie - jaki sens? Połączeń nadal jest mało. Deptak - można było wymienić tylko latarnie, bo słabo świecą, można było wymienić ławki na nowocześniejsze, ale po co usuwać dobrej jakości płyty chodnikowe?! Ten remont to są olbrzymie koszty. Moim zdaniem to jest brak odpowiedzialności.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A właśnie!!!

    Pasażer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Przybyło połączeń i lotnisko należy rozbudować. Ile latasz w ciągu roku?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Cargo!!!!!!!!!

    Kleofas (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

    Cargo, cargo, cargo, cargo! Ludzie zarządzający tą połacią ziemi. Myślcie trochę! Czy Rzeszów wam daje łapówy, żeby mieć monopol na cargo w tym regionie? To by coś tłumaczyło


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przeceniasz temat

    Scan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Ochłoń.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    cargo

    Gucio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Rzeszów w 2016 roku odprawił 700 ton towarów.
    uważasz , że w Świdniku te 700 czy 1000 ton zbawi port lotniczy ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rozumiem, że stać nas na to

    monika (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 7

    i że przełozy się to na rentowność lotniska? Szkoda tylko, że najpierw było skracanie pasa, a teraz rozbudowa. Może czas, aby osoby podejmujące decyzje zaczęły ponosić konsekwencje tych decyzji?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    spec

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 12

    No to idź komisje europejską ukarać!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo