Program informacyjno-promocyjny Mleczne Skarby obejmuje promocję wybranych polskich przetworów mlecznych, przede wszystkim: mleczka smakowe, mleko w proszku, jogurty i sery żółte dojrzewające.

Program Mleczne Skarby jest kontynuacją 3-letniego programu informacyjno-promocyjnego TRADE MILK, finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, służącego promocji wysokiej jakości produktów mlecznych pochodzących z Unii Europejskiej. Program Mleczne Skarby, sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka, realizuje Polska Izba Mleka.

Chiny to największy rynek żywności i napojów na świecie i jeden z najbardziej perspektywicznych rynków dla europejskiego eksportu mleczarskiego. W 2017 r. Chiny były także jednym z największych światowych importerów produktów mleczarskich (dane GTA), w szczególności: masło i tłuszcze (92 tys. ton), OMP (247 tys. ton), PMP (470 tys. ton).

W ostatnich latach eksport nabiału z UE do Chin wzrósł o 174,2%. Zgodnie z danymi firmy CLAL, wolumen chińskiego importu produktów mlecznych w całym 2017 r. zwiększył się o 12,9% wobec wzrostu o 20,4% w 2016 r. a jego wartość wzrosła w 2017 r. o 37,4% wobec wzrostu o 11,8% w 2016 r.

Chiny są jednym z największych importerów polskich produktów mleczarskich spoza UE, a głównym produktem eksportowym jest serwatka.

Głównym celem programu Mleczne Skarby jest wzrost akceptacji produktów polskich oraz wywołanie chęci ich zakupu poprzez nawiązanie relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz dystrybucję informacji na temat wysokich standardów produkcji produktów mlecznych w Polsce.

Źródło: Polska Izba Mleka