Motywacja, empatia, odpowiedzialność, odwaga i determinacja to kluczowe cechy charakteryzujące silne kobiety. Powodzenie w finansach, pracy, posiadanie rodziny to wyznaczniki sukcesu mężczyzn. Trwa więc "rywalizacja płci". I choć w czwartek 8 marca jest Międzynarodowy Dzień Kobiet a w sobotę 10 marca Dzień Mężczyzn, to konfrontacja trwa przez cały rok. Można w niej wziąć udział, np. oddając głos w konkursie "Siła Kobiet".

Znane marki coraz bardziej angażują się w działania prospołeczne. Fachowo określa się je mianem Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR), a w praktyce przybiera ona różne rozmiary. Na okoliczność Dnia Kobiet i Dnia Mężczyzn zestawiliśmy dwie inicjatywy.

"Siła Kobiet"
Motywacja, empatia, odpowiedzialność, odwaga i determinacja to kluczowe cechy charakteryzujące silne kobiety. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez markę Vichy wśród liderek polskich organizacji działających w sferze pożytku publicznego.

W ramach programu Vichy „Siła Kobiet” 15 z nich doceniono przyznając reprezentowanym przez nie organizacjom mikrodotacje w wysokości 2000 zł. Wystartował drugi etap programu, w którym to internauci zadecydują o przyznaniu kolejnych 3 grantów – tym razem w wysokości 20 000 zł każdy.

"Program społeczny VICHY „Siła Kobiet” został zainaugurowany w październiku 2017 r. Skierowany został do organizacji działających w sektorze pożytku publicznego, na których czele stoją kobiety. Do udziału w pierwszym etapie programu zgłosiło się blisko sto fundacji i stowarzyszeń z całej Polski, spośród których jury pod przewodnictwem Paulina Młynarskiej wybrało finałową piętnastkę. Nagrodą za znalezienie się w finale były mikrodotacje w wysokości 2 tys. zł. ”To był szalenie trudny wybór. Absolutnie wszystkie organizacje, które zgłosiły się do programu realizują niezwykle potrzebne projekty, a fantastyczne kobiety, które stoją za ich działalnością zasługują na najwyższe uznanie.” – mówi Paulina Młynarska, przewodnicząca jury.

Organizacje, które zgłosiły się do programu, pomimo iż działają na różnych polach i obszarach, łączy jeden wspólny element – charyzmatyczne liderki. Przy okazji zbierania zgłoszeń Vichy zapytało je o to, jakie cechy pomagają im w codziennej realizacji wyznaczonych celów. Okazało się, że aby skutecznie podążać wyznaczoną drogą należy przede wszystkim mieć ku temu motywację. Ponad połowa kobiet wskazała ją, jako cechę, która napędza je do działania. Zdaniem większości badanych, żeby realizować projekty społeczne niezbędna jest również empatia i odpowiedzialność. Prawie połowa kobiet stwierdziła też, że cechy, które pomogły im budować swoją siłę, to odwaga i determinacja.

Na dotacje na cele statutowe w wysokości 20 tys. zł. szansę mają:
1. Kategoria KOBIETY DLA BIZNESU
Bielskie Stowarzyszenie Doradców Zawodowych i Personalnych „Aktywni” (woj. śląskie)
Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa „Bardziej kochani” (woj. mazowieckie)
Fundacja Edukacyjna Perspektywy (woj. mazowieckie)
One – Fundacja dla Aktywnych Kobiet (woj. mazowieckie)
Fundacja Równoważnia (woj. śląskie)
2. Kategoria KOBIETY DLA SPOŁECZEŃSTWA
Centrum Praw Kobiet – Oddział w Gdańsku (woj. pomorskie)
Fundacja Hearts Worldwide (woj. zachodniopomorskie)
Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Głogoczowa (woj. małopolskie)
Stowarzyszenie Na Rzecz Osób LGBT Tolerado (woj. pomorskie)
Stowarzyszenie „W Stronę Dziewcząt” (woj. mazowieckie)
3. Kategoria KOBIETY DLA ZDROWIA
Fundacja Bank Mleka Kobiecego (woj. mazowieckie)
Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (woj. mazowieckie)
Fundacja „Rodzić Po Ludzku” (woj. mazowieckie)
Stowarzyszenie Zwierzęta Ludziom (woj. mazowieckie)
Stowarzyszenie Unicorn (woj. małopolskie)

Aby oddać swój głos, kliknij w link poniżej:
http://www.vichy.pl/artykul/poczuj-swoja-sile/a65722.aspx

Co dla mężczyzn jest synonimem sukcesu i dlaczego rodzina - czytaj str. 2