Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Strefa płatnego parkowania w Lublinie wchłonie więcej ulic i naszych pieniędzy

Artur Jurkowski
O około 750 miejsc wzrośnie liczba płatnych miejskich postojówek w śródmieściu Lublina. Wszystko przez poszerzenie strefy płatnego parkowania. W poniedziałek ratusz ogłosił przetarg na wyłonienie operatora, który zajmie się jej prowadzeniem.

- O godz. 8 rano 1 lipca strefa płatnego parkowania zacznie funkcjonować w nowej formule - zapowiedział Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Zmiany będą naprawdę duże. I z punktu widzenia kierowców bolesne, bo uszczuplą portfele. Po pierwsze, do strefy parkowania zostaną włączone nowe ulice. Płatne będzie parkowanie m.in. przy ul. Radziszewskiego, Skłodowskiej-Curie czy Zamojskiej, obecnie przy tych ulicach możemy postawić auto za darmo.

- Liczba płatnych miejsc parkingowych zwiększy się z 1700 do ok. 2450 - precyzował Kieliszek.

Drugą istotną zmianą będą ceny biletów. Nowa, poszerzona strefa parkowania ma być podzielona na dwie „podstrefy” z różnymi opłatami za postój samochodów (patrz infografika). W strefie centralnej A, czyli pokrywającej się z obecną strefą płatnego parkowania, stawki pójdą w górę. Opłata za pierwszą godzinę ma wynosić 3 zł, czyli o złotówkę więcej niż teraz. Za drugą godzinę mamy płacić 3,60 zł (jest 2,40 zł). W strefie peryferyjnej, czyli na nowo dołączonych terenach, ma obowiązywać cennik z obecnej strefy parkowania.

Zmienią się zasady kupna abonamentów typu „N”, czyli dla osób niepełnosprawnych. Będą sprzedawane na okres miesiąca (4 zł), a nie roku jak obecnie (50 zł).

Nowością jest też zapis, że na kupno biletu parkingowego mamy 5 minut od momentu zaparkowania auta. Obecnie ta zasada co prawda obowiązuje, ale na zasadzie nieformalnej. Na terenie nowej strefy par-kowania będzie działać 150 parkomatów (obecnie jest ich 90).

Nowością będzie możliwość zapłacenia za bilet parkingowy za pomocą karty płatniczej. Przy parkomatach pojawią się też klawiatury, by umożliwić kierowcom wprowadzenie numeru rejestracyjnego samochodu, który zostanie wydrukowany na bilecie. - To zahamuje proceder handlu zużytymi biletami. Odbywa się on obecnie, nabywcami takich biletów są osoby, które chcą uniknąć kary nałożonej za parkowanie bez uiszczenia opłaty - wyjaśniał Kieliszek.

Nowy operator strefy będzie nią zarządzał do końca marca 2020 r.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski