Studentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej pokonała 56 innych żaków z 26 uniwersytetów, którzy dostali się do finałowej rozgrywki.
- Tradycyjnie zadanie stojące przed uczestnikami polega na stworzeniu strategii komunikacji dla jednej z organizacji pozarządowych. W tym roku konkurs wspierał Fundację Dzieci Niczyje, która zajmuje się ochroną i pomocą dzieciom krzywdzonym - wyjaśnia Marta Cieślak z biura prasowego Instytutu Monitorowania Mediów, który organizował konkurs.
Uczestnicy rywalizacji musieli wybrać jedno tematycznych zadań konkursowych. Ich celem miała być pomoc krzywdzonym dzieciom i młodzieży, która potrzebuje wsparcia i opieki. Studentka z UMCS wybrała opracowanie strategii komunikacyjnej, czyli “Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży".
- W tym zadaniu ważna była poprawa bezpieczeństwa osób dzwoniących oraz zwiększenie społecznej świadomości na ten temat. Jednym z celów były działania mające rozpropagować wiedzę o istnieniu numerów 116 i 111, pod którymi młodzież może uzyskać pomoc i wsparcie - mówi Wioleta Straczewska. Zwycięska prezentacja, którą przygotowała laureatka obrazowała działanie telefonów zaufania od wewnątrz.
- Chciałam pokazać osoby, często są to wolontariusze, studenci, którzy pracują w telefonie zaufanie. Ich pomoc i wiedza jest nieoceniona. Dlatego ę wiedzę należy przekazywać dalej. Dodatkowo znalazłam też firmy, które finansowo zechciałby wesprzeć projekt - opowiada Straczewska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?