- To ostatnie, kluczowe badanie przed dopuszczeniem obiektu do ruchu - podkreśla Stanisław Wydrych, z-ca dyrektora Zarządu Dróg i Mostów. We wtorek przeprowadzono próby obciążeniowe wiaduktu, który stanął na powstającym nowym fragmencie ul. Lubelskiego Lipca '80. Chodzi o półkilometrowy odcinek od al. Piłsudskiego do ul. Stadionowej.
Sam wiadukt ma 78 metrów długości. Składa się z sześciu przęseł. Próby obciążeniowe trwały przez cały dzień.
- Wszystko jest w porządku, obiekt pracuje sprężyście - poinformował Łukasz Karkut z firmy Aspekt. - Ugięcie przęseł sięgnęło 7 milimetrów. Przy czym maksymalnie ten wskaźnik mógł wynieść 12 milimetrów.
Do prób wykorzystano cztery ciężarówki. Każda o masie 32 ton.
- Obciążenie jest odpowiednie do klasy obiektu - wyjaśnia Karkut.
Dla kierowców dużo ważniejsza od prób obciążeniowych jest data otwarcia wiaduktu dla ruchu. Obecnie muszą spędzać nawet po kilkadziesiąt minut w korkach, które tworzą się na ul. Młyńskiej.
- Ruch techniczny na wiadukcie zostanie dopuszczony pod koniec sierpnia - zapowiada Wydrych.
Ta informacja oznacza, że kierowcy nie od razu będą korzystali z całego wiaduktu.
- Na przełomie sierpnia i września będą obowiązywały cztery projekty czasowej organizacji ruchu, następujące po sobie co kilka dni - precyzuje Wydrych.
- Pierwsze samochody przejadą po części nowego wiaduktu 27 sierpnia. To wstępna data - zastrzega Paweł Styrnik, dyrektor kontraktu z firmy PRD Lubartów.
Czytaj więcej na drugiej stronie
W dniach 27 - 31 sierpnia do ruchu ma być dopuszczona jezdnia na wiadukcie od strony Targów Lublin. - Po jednym pasie ruchu będą się poruszały auta jadące od strony al. Piłsudskiego w kierunku stadionu - wskazuje Styrnik.
Jadący w stronę centrum będą, tak jak obecnie, korzystali z ul. Młyńskiej, która stanie się drogą jednokierunkową.
W drugim etapie: 1-2 września kierowcy podróżujący w obu kierunkach mają wrócić na obecny objazd przez ul. Młyńską. Przez wiadukt nie będzie można przejechać. Wtedy jest planowane wyłączenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Lubelskiego Lipca '80. - To może być najtrudniejsza faza dla kierowców - przyznaje Wydrych.
Od 3 do 7 września ruch wróci na wiadukt. Wykorzystywana będzie znowu jezdnia po stronie Targów Lublin. I ruch po niej będzie się odbywał w obu kierunkach.
- Na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego, jadący w stronę Gali będą mieli do dyspozycji dwa pasy. Będzie można z nich pojechać na wprost oraz skręcić w prawo, w kierunku ul. Kunickiego. Nie będzie za to możliwy skręt w lewo, w al. Piłsudskiego - opisuje Styrnik.
Od 8 września kierowcy zaczną korzystać z obu jezdni na wiadukcie. Będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.
- Pełne otwarcie wiaduktu z możliwością korzystania ze wszystkich trzech pasów ruchu na każdej jezdni planujemy na koniec września - dodaje Wydrych.
Ul. Młyńska nie będzie miała połączenia z al. Piłsudskiego. Aby dojechać do dworca PKP, trzeba będzie korzystać z Trasy Zielonej oraz ul. Stadionowej.
Budowa drogi pochłonie 27,7 mln zł. Ale nie wszystkie pieniądze będą pochodziły z kasy miasta. Ratusz otrzymał dofinan-sowanie do inwestycji łącznie w wysokości 24,9 mln zł.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?