Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ul. Zelwerowicza opóźnia się z przedłużeniem. Nowa droga między Czechowem a Sławinem poczeka jeszcze na projekt. Powód?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Łukasz Kaczanowski
Ul. Zelwerowicza ma być o ok. 1,3 km dłuższa i połączyć się z ul. Sławinkowską. Szczegóły inwestycji poznamy jednak dopiero pod koniec roku, bo miasto po raz kolejny przedłużyło termin zakończenia prac nad dokumentacją.

Kolejne wydłużenie terminu zakończenia prac nad dokumentacją przedłużenia ul. Zelwerowicza. Projekt ma być gotowy w grudniu tego roku. To prawie półtora roku później niż pierwotnie planowano (początkowym terminem był sierpień 2021 r.).

Wydłużenie terminu miasto tłumaczy koniecznością wykonania dodatkowych opracowań związanych z mostem nad „suchą doliną”. Wytyczne w sprawie obiektu wydała Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Most ma umożliwić ruch samochodów, pieszych oraz rowerzystów. Jednocześnie nie może utrudniać migracji zwierzętom.

- Zaprojektowanie takiego obiektu powoduje konieczność wykonania dodatkowych badań, a poprzez słabe grunty, fundamentowanie obiektu będzie wymagało skomplikowanych obliczeń, co wydłuży proces projektowania – wyjaśnia Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

Budując przedłużenie ul. Zelwerowicza ratusz chce rozwiązać kilka problemów komunikacyjnych w północnej części Lublina. Trasa ma ułatwić przejazd między północnymi dzielnicami Lublina, głównie Czechowem a Sławinem; umożliwić dojazd do nowego cmentarza, który powstanie na Czechowie. Ponadto uchronić przed całkowitym zakorkowaniem ulicę Sławinkowską.

- Obecnie uzyskano uzgodnienie w zakresie lokalizacji sieci uzbrojenia terenu. Opracowywane są projekty branżowe tj. sieci oświetlenia ulicznego, kanału technologicznego, kanalizacji deszczowej oraz usunięcia kolizji z sieciami istniejącymi, które wymagają uzgodnienia m.in. w PGE, MPWiK – wskazuje Góźdź.

Nowa trasa będzie miała ok. 1320 metrów długości. Powstaną dwie jezdnie o szerokości od 7 do 10,5 metra. Wzdłuż nich – po obu stronach – będą chodniki (2 m szerokości) oraz ścieżki rowerowe (2,5 m). Wykonane będą jezdnie dojazdowe o szerokości od 3,5 do 5 metrów (północna – 500 m, południowa – 825 m). U zbiegu z ul. Zbożową i Sławinkowską pojawi się rondo.

Na wybudowanej trasie będzie sześć zatok autobusowych (3 na rondzie Sławinkowska, Zbożowa, Bukszpanowa: po obu stronach ul. Sławinkowskiej i na wlocie ul. Bukszpanowej, 2 na skrzyżowaniu z ul. Korzenną, 2 na skrzyżowaniu z ul. Zielone Wzgórze, 1 na skrzyżowaniu z ul. Bohaterów Września).

Nie wiadomo ile pochłonie inwestycja. Koszty miasto pozna po zakończaniu prac nad dokumentacją. - Wówczas będą podejmowane decyzje o możliwym terminie realizacji inwestycji i źródłach jej finansowania. W przypadku pozyskania środków finansowych realizacja robót będzie możliwa najwcześniej w 2023 r. – twierdzi Góźdź.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski