Zimą ma być co najmniej 10 stopni, latem – przy wykorzystaniu klimatyzacji – od 18 do 25 stopni Celsjusza. Takie temperatury powinny panować wewnątrz lubelskich autobusów i trolejbusów.
– Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, jakim jest patologiczne, nadmierne ogrzewanie autobusów i trolejbusów lubelskiej komunikacji miejskiej – pisze nasz Czytelnik. I przekonuje: – Problem trwa już kilka lat. Gdy tylko temperatura spadnie poniżej 20 stopni, niemal od razu w każdym pojeździe jest gorąco.
– Odczucie ciepła przez każdego pasażera jest subiektywne, tym samym nie ma możliwości utrzymania temperatury wewnątrz pojazdu odpowiadającej wszystkim podróżnym – tłumaczy Monika Fisz z ZTM Lublin.
Pasażerów wozi w Lublinie 399 trolejbusów i autobusów. Są wyposażone w urządzenia grzewcze. Włączają się automatycznie lub uruchamia je kierowca.
– Zapewniają one utrzymanie w przedziale pasażerskim temperatury powietrza minimum 10 stopni Celsjusza. Włączone są na stałe przy temperaturze zewnętrznej poniżej pięć stopni Celsjusza, natomiast przy wyższej temperaturze w zależności od bieżących potrzeb – mówi Fisz.
Zdaniem ZTM włączanie obecnie ogrzewania jest zasadne.
– Obecnie na włączenie ogrzewania w pojazdach mogą wpływać utrzymujące się w dalszym ciągu chłodne noce i poranki, a także wychładzanie przestrzeni pasażerskiej z uwagi na zawieszenie funkcji ciepłego guzika (w związku z przeciwdziałaniem rozprzestrzeniania się koronawirusa) i konieczność otwierania drzwi na wszystkich przystankach na trasie, również tych „na żądanie” – tłumaczy Fisz.
W Lublinie 70 proc. autobusów i trolejbusów ma klimatyzację. Jest wykorzystywana od 1 kwietnia do 31 października.
– Ma zapewnić temperaturę w miejscu przestrzeni pasażerskiej, niższą o kilka stopni od temperatury jaka panuje na zewnątrz (zazwyczaj jest to zakres temperatur w granicy 18-25 stopni Celsjusza) – wskazuje Fisz. I dodaje: – Klimatyzacja w przestrzeni pasażerskiej jest uruchamiana automatycznie, gdy temperatura na zewnątrz przekracza wartość 22-25 stopni Celsjusza.
Do tego stanowiska odniósł się Czytelnik, alarmujący o sprawie.
– Z tego co podaje Pani Fisz temperatura w przestrzeni pasażerskiej powinna być niższa niż ta panująca na zewnątrz. Włączenie w pojeździe ogrzewania, gdy za oknami jest kilkanaście stopni ciepła, przeczy temu. – I dodaje: – Nie jestem przeciwny ogrzewania pojazdów komunikacji miejskiej, ale oczekuję większej elastyczności od kierowców przy ustawianiu temperatury wewnątrz pojazdu.
- Najrzadsze nazwiska w woj. lubelskim. Nosi je tylko garstka mieszkańców. Sprawdź
- Ogródki działkowe w Kraśniku i Lublinie. Te są na sprzedaż! Sprawdź CENĘ
- Najpiękniejsze kibicki żużlowego Motoru. Zobacz zdjęcia
- Te miejsca w woj. lubelskiego zniknęły z krajobrazu. Zobaczycie je tylko na zdjęciach
- „Rosnące zarobki Polaków irytują Niemców". Zobacz MEMY po materiale TVP
- Wyjątkowe fotografie dawnego Lublina. Zobacz koniecznie!
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?