Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W lutym MPK ma przejąć całą Strefę Płatnego Parkowania w Lublinie, ale umowy wciąż brak

Jakub Sarek
Jakub Sarek
Łukasz Kaczanowski
Za nieco ponad trzy tygodnie wygasają umowy z dotychczasowymi operatorami Strefy Płatnego Parkowania w Lublinie. Ratusz anonsował, że całą SPP od 11 lutego ma zarządzać lubelskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Ale do tej pory nie podpisało jeszcze z miastem umowy na jej obsługę.

Strefa Płatnego Parkowania w Lublinie dzieli się na cztery podstrefy: A, B, C i D, ale po zmianie (od 11 lutego 2024 r.) podstrefy będą trzy, bo C wchłonie D stając się tym samym największą podstrefą. W związku z tym, obszarem tej podstrefy będą ulice: Tysiąclecia do Podzamcze, Podzamcze, Unicka, Obywatelska, Jaczewskiego, Prusa, Solidarności (od Prusa do Lubartowskiej), Tysiąclecia – bez tej ulicy (od Lubartowskiej do pl. Zamkowego), pl. Zamkowy - bez tego placu, Podwale - bez tej ulicy, Wyszyńskiego – bez tej ulicy, Bernardyńska - bez tej ulicy, pl. Wolności - bez tego placu, Dolna Panny Marii - bez tej ulicy (od pl. Wolności do Piłsudskiego).

W listopadzie ratusz zapowiedział, że zarządzanie nad wszystkimi podstrefami płatnego parkowania przejmie miejska
spółka - MPK Lublin. Teraz trzema z nich (A, B i C) administruje spółka City Parking Group z Grudziądza, a lubelskie MPK zarządza tylko podstrefą D. Umowy z operatorami wygasają 10 lutego. Od następnego dnia pieczę nad trzema podstrefami sprawować ma tylko MPK. Zapytaliśmy w ratuszu na jakim etapie znajdują się negocjacje nad kontraktem?

- Przejęcie SPP w trybie in house (bez przeprowadzenia klasycznej procedury przetargowej - dop. red.) przez miejską spółką MPK Lublin będzie możliwe po zakończeniu procedury formalnej, którą sfinalizuje podpisanie umowy. W niej również zostanie określony termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego operatora - tłumaczy Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

I dodaje, że do momentu przejęcia Strefy Płatnego Parkowania będzie ona obsługiwana przez jej dotychczasowych operatorów.

Dlaczego Lublin zdecydował się na przekazanie w ręce MPK całej strefy?

- Miejska spółka posiada już doświadczenie w tym zakresie oraz możliwości w postaci zasobów kadrowych i organizacyjnych. Powierzenie prowadzenia SPP w całości MPK Lublin, pozwoli na pozostawianie dochodów z tego tytułu w strukturze finansów miasta. Miejska spółka spełnia wszystkie przesłanki określone w ustawie Prawo zamówień publicznych, która określa komu może zostać udzielone zamówienie w tzw. trybie „in-house” – tłumaczyła na początku listopada zasadność takiego rozwiązania Justyna
Góźdź.

Przypomnijmy, że w grudniu 2023 r. MPK unieważnił przetarg na dzierżawę parkomatów oraz dostawę do systemu obsługi Strefy Płatnego Parkowania.

W lubelskiej SPP wydzielono ok. 2740 miejsc postojowych. Godzina parkowania - w zależności od strefy - kosztuje od 2,30 do 4,50 zł. Płatność w strefach obowiązuje od poniedziałku do piątku w godz. 8-18. Od 1 stycznia 2024 r. wzrosła - i to o 100 proc. - opłata dodatkowa za brak biletu parkingowego. I tak: od początku roku za brak biletu płacimy 200 zł, a nie 100 zł jak wcześniej. To nie koniec podwyżek. Jeśli przekroczymy opłacony czas postoju to z naszego portfela będziemy musieli wyciągnąć 100 zł, a nie 50, jak przed zmianami.

W 2023 r. wpływy ze strefy płatnego parkowania wyniosły 13,1 mln zł.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski