- Wypracowanie pisaliśmy na temat dylematów, przed jakimi stoimy wybierając szkołę ponad gimnazjalna - tłumaczy Joanna Chęć z Gimnazjum nr 18 w Lublinie. - Rozwiązanie zadań nie wymagało od nas dodatkowej wiedzy, głównie chodziło o rozumienie tekstu.
Podobne opinie tuż po egzaminie miała większość uczniów "Osiemnastki".
Przed samym testem uczniowie również się nie stresowali. - Myślę, że dam sobie radę - mówi Judyta Łopanowska z Gimnazjum nr 8. - To test humanistyczny, a ja czuje się mocna z tych przedmiotów.
Jutro uczniowie napiszą cześć matematyczno-przyrodniczą egzaminu, w czwartek część językową.
Test wraz z zaznaczonymi odpowiedziami znajdziesz w zakładce pliki
Elżbieta Bolibok, polonistka, dyrektor Gimnazjum nr 19: - Teksty były znane uczniom, co ułatwiło zadanie. Pytania do nich mogły sprawić trudność. Szkoda, że w temacie wypracowania nie było żadnych odwołań do tekstów literackich.
Marek Krukowski, historyk, dyrektor Gimnazjum nr 18: - Temat wypracowania nie odwoływał się do lektur. To demoralizujące. Uczniowie mogą dojść do wniosku, że nie warto czytać. Nie przypominam sobie, by kiedykolwiek temat dawał uczniom taką dowolność.
Egzamin okiem gimnazjalistów
Joanna Chęć: - Był łatwy. Wypracowanie pisaliśmy na podstawie własnych doświadczeń i refleksji. Aby odpowiedzieć na pozostałe pytania, wystarczyło zrozumieć załączone teksty.
Jacek Sadura: - Nie jestem humanistą, więc ucieszyłem się, że wypracowanie pisaliśmy na podstawie własnych doświadczeń. Cały test był łatwiejszy niż ten z egzaminu próbnego.
Łukasz Goździewski: - Test sprawdzał raczej zdolność rozumienia tekstu niż znajomość języka polskiego czy historii. Według mnie był raczej łatwy. Myślę, że dobrze mi poszło.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?