Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szybka kolej Lublin - Warszawa. Unijne miliony już są pewne

Sławomir Skomra
Piotr Jaruga/archiwum
PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie podpisały umowę na unijne dofinansowanie modernizacji trasy Lublin - Warszawa. Inwestycja wyceniana jest na ponad 4,3 mld złotych, a UE dołoży do niej blisko 3 mld złotych.

Dzięki modernizacji trasy kolejowej nr 7 pociągi będą mogły po niej mknąć z predkością 160 km na godzinę. To sprawi, że podróż z Lublina do stolicy skróci się do 1,5 godziny. Dziś taka podróż trwa ok. 2 godzin i 15 minut.

Realne prace mają się rozpocząć w przyszłym roku.

Pieniądze zapewnione
Jednak do ich przeprowadzenia trzeba pieniędzy. Większość z nich ma pochodzić z Unii Europejskiej.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która zarządza torami i prowadzi na nich inwestycje, właśnie podpisała umowę na unijne dofinansowanie.

Jak informuje ministerstwo infrastruktury i budownictwa całkowity koszt inwestycji to ponad 4,2 mld złotych. Dofinansowanie unijne ma wynieść 2,9 mld zł.

„Modernizacja linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock - Lublin to kluczowa inwestycja realizowana na terenie województw mazowieckiego i lubelskiego. W ramach prac PKP PLK zmodernizuje 150 km linii kolejowej (w tym dobuduje drugi tor na odcinku Otwock-Pilawa), sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz wymieni rozjazdy, dzięki czemu wzrośnie szybkość, standard i bezpieczeństwo podróży." - informuje resort.

Coś dla ludzi, coś dla zwierząt
W tej modernizacji nie chodzi tylko o czas przejazdu, ale też o komfort podróży. W ramach inwestycji zostaną zmodernizowane stacje i przystanki na trasie. Otrzymają one wiaty, ławki, nowe oświetlenie i system informacji pasażerskiej i zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz podróżnych z ciężkim bagażem.

- W Lublinie powstanie dodatkowy przystanek „Lublin Zachód - dodaje ministerstwo.

Zostaną też dwa nowe wiadukty kolejowe oraz 12 przejść dla pieszych pod torami i przepusty dla zwierząt pod torami.

- Pozostałe istniejące obiekty inżynieryjne także zostaną wyremontowane. Nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym i rozjazdy zapewnią płynny przejazd pociągów. Zmiany odczują także kierowcy, gdyż poprawi się stan przejazdów kolejowo-drogowych - informuje resort.

Prace na kolejowej „siódemce" mają się zakończyć w 2020 roku.

Jesteśmy też w serwisie INSTAGRAM. Obserwuj nas!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski