Modernizacja kolejowej „siódemki: kosztuje 3,4 mld zł z czego 2,9 mld dokłada Unia Europejska. Prace rozpoczęły się w czerwcu, pociągi jeżdżą objazdami przez Łuków. PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie opublikowały zdjęcia z tego wielkiego placu budowy.
- Demontowana sieć trakcyjna i wywiezione tory. Przebudowa peronów m.in. w Dęblinie, Garwolinie i Pilawie. Między stacjami od Otwocka do Lublina trwają intensywne prace. W efekcie podróżni zyskają znaczne skrócenie czasu podróży między Warszawą i Lublinem oraz komfortową obsługę na przystankach - informuje kolejowa spółka..
Dodaje, że w w sumie na trasie przebudowane będą 34 stacje i przystanki. Np. w Pilawie powstaje przejście podziemne na perony, a w sumie w ramach modernizacji PKP PLK zaplanowały 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych z windami na stacjach i przystankach: Lublin, Lublin Zachód, Motycz, Nałęczów, Puławy Miasto, Dęblin, Sobolew, Garwolin, Pilawa, Celestynów i Otwock.
Zaznaczmy, że Lublin Zachód to zupełnie nowy przysatnek.
- PLK zmodernizują 150 km torów. Nowa sieć trakcyjna pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 160 km/h, co skróci przejazd między Warszawą a Lublinem do około 90 min. Ważnym efektem inwestycji będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa, gdyż wymienione zostaną też 383 rozjazdy i urządzenia sterowania. Bezpieczniej będzie na przejazdach kolejowo-drogowych. Na 68 skrzyżowaniach toru z droga PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki. Istotnym rozwiązaniem będą dwa nowe tunele drogowe, które poprawią system komunikacji i zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym - pisze o inwestycji spółka.
Zobacz także: Pociągi z podwójnym napędem na polskich torach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?