Nowy trakt spacerowy przebiegał od mostu przy al. Świerczewskiego (obecnie al. Piłsudskiego) do mostu przy ul. Buczka (obecnie ul. Zamojska). Celem budowy bulwaru było nie tylko stworzenie nowego miejsca dla spacerowiczów, ale także uporządkowanie tej, wówczas bardzo zaniedbanej części miasta.
DAWNY LUBLIN - czytaj nasz serwis specjalny i oglądaj stare zdjęcia
Jednak wycięcie wszystkich drzew i krzewów na tym odcinku przyniosło odwrotny od zamierzonego skutek. Lublinianie zamiast pięknych nadrzecznych krajobrazów oglądali brzydkie budynki zakładów, zaniedbane posesje, grożące zawaleniem komórki i dzikie wysypiska śmieci. Problemem stali się także kierowcy głównie samochodów dostawczych, którzy woleli korzystać z pięknie wyasfaltowanej promenady zamiast z równolegle biegnącej, przeznaczonej dla nich błotnistej drogi. W szybkim tempie doprowadzili oni do zniszczenia nowej nawierzchni i otaczającej bulwar zieleni.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?