MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zgasła nadzieja na rozbudowę systemu „zielonej fali” w Lublinie. Miasto wycofuje się z projektu

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Małgorzata Genca/archiwum
Nie będzie przebudowy sygnalizacji świetlnej na 50 skrzyżowaniach ani np. wyświetlaczy pokazując liczbę wolnych miejsc parkingowych na pl. Zamkowym. Miasto wycofuje się definitywnie z rozbudowy „Systemu Zarządzania Ruchem i Komunikacją”.

Kierowcy mogą zapomnieć o poprawie płynności jazdy m.in. ul. Kunickiego, al. Spółdzielczości Pracy czy Jana Pawła II. Planowany tam system „zielonej fali” nie powstanie. Ratusz z niego rezygnuje. I „zeruje” wydatki na ten projekt w budżecie Lublina. Zmianami zajmą się radni miejscy na niedzielnej sesji.

- Rezygnujemy na razie z projektu – przyznaje Artur Szymczyk, z-ca prezydent Lublina.

Pechowa inwestycja

Sprawa sięga korzeniami jesieni 2017 r. Wtedy ratusz wybrał firmę, która rozbuduje System Zarządzania Ruchem. Chodziło o przebudowę sygnalizacji świetlnej na 50 skrzyżowaniach. Wygrała firma Qumak. Ta sama spółka wykonała prace przy pierwszym etapie budowy systemu.

Gdyby wszystko szło zgodnie z planem to roboty budowlane miała być wykonane najpóźniej do 10 grudnia tego roku. Ale prace nie szły zgodnie z planem. Powodem były kłopoty finansowe Qumaka. Inwestycja zaczęła łapać opóźnienie. Ostatecznie ratusz stracił cierpliwość i z końcem stycznia rozwiązał umowę.

Kolejne miesiące zajęło urzędnikom inwentaryzowanie wykonanych robót. . Ratusz nałożył też kary na poprzedniego wykonawcę robót. I to olbrzymie. Łącznie sięgają 31 mln zł. To o 7,6 mln zł więcej niż wartość kontraktu, która wynosi 23,3 mln zł.

Jeszcze w maju miasto zapowiadało szybkie ogłoszenie nowego przetargu i dokończenia inwestycji.

- Jesteśmy już na etapie przygotowania do ogłoszenia przetargu na dokończenie prac. Zakładamy, że postępowanie ruszy na początku wakacji – mówił w maju Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Teraz jednak ratusz zmienił zdanie. I z projektu rezygnuje.

- W przyszłości wrócimy do tego pomysłu. Na razie nie możemy go zrealizować. Nie utracimy przy tym dofinansowania. Chodzi o ponad 18 mln zł. Ta kwota w całości zostanie przesunięta na realizację projektu obejmującego budowę węzłów w przesiadkowych (czyli miejsc, gdzie będzie można zaparkować własne auto i przesiąść się z prywatnego auta do komunikacji zbiorowej – dop. red.) na terenie Lublina – dodaje Szymczyk.

Pierwszy etap budowy System Zarządzania Ruchem w Lublinie zakończono w grudniu 2016 r. Objął 69 skrzyżowań w mieście. Wydano na ten cel 28 mln zł.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski