MKTG SR - pasek na kartach artykułów

To lotnisko wymaga odwagi

MAGDALENA BOŻKO [email protected] MAGDALENA MIZERACKA [email protected]
Chcemy zablokować Mełgiewską od strony zachodniej na czas budowy. Trudności komunikacyjne podczas realizacji inwestycji będą, to nie jest bułka z masłem – nie krył Jacek Sobczak, wicemarszałek województwa.
Chcemy zablokować Mełgiewską od strony zachodniej na czas budowy. Trudności komunikacyjne podczas realizacji inwestycji będą, to nie jest bułka z masłem – nie krył Jacek Sobczak, wicemarszałek województwa.
Skrzynie z amunicją, które mogą wybuchnąć podczas wycinki lasu, arcytrudna transakcja do której będzie potrzebny negocjator. To tylko niektóre problemy, które stoją przed Portem Lotniczym Lublin. Wyszły na jaw podczas ostatniej sesji Rady Miasta w Świdniku.

Świdniccy radni skwapliwie skorzystali z okazji do postawienia trudnych pytań władzom województwa i Portu Lotniczego Lublin o budowę lotniska.

– Boimy się, że wszystkie roboty zaczną się w jednym czasie i będziemy odcięci od świata – mówił podczas poniedziałkowej sesji radny Kazimierz Bachanek. Wtórował mu radny Mariusz Wilk: – Nie będzie dojazdu do WSK Świdnik i Parku Technologicznego. 4 tysiące ludzi mogą być odcięte od świata.

Odpowiedzi, które otrzymali radni raczej ich nie uspokoiły. – Chcemy zablokować Mełgiewską od strony zachodniej na czas budowy. Trudności komunikacyjne podczas realizacji inwestycji będą, to nie jest bułka z masłem – nie krył Jacek Sobczak, wicemarszałek województwa. – To lotnisko wymaga odwagi. Będzie pot, krew, łzy, ale potem czeka nas sukces.

Okazało się, że droga do sukcesu wiedzie przez... las pełen ładunków wybuchowych.

- Prawdopodobnie na dużej głębokości są zakopane skrzynie z amunicją. Boimy się tego, że jak pociągniemy korzenie drzew, to te ładunki wybuchną – przyznał wicemarszałek Sobczak.

– O skrzyniach amunicji nic nam nie wiadomo, ale po wojnie mogły zostać niewybuchy – dodał Piotr Jankowski, rzecznik PLL. – Dlatego wszystko musi być zdetonowane.

Okazało się, że na sprawdzenie 1 hektara lasu wojsko potrzebuje tygodnia, więc prace trwałyby... dwa lata. – Ale prywatna firma deklaruje zrobić to w miesiąc – uspokajał Jankowski. – I ten wariant wybieramy.

Rzecznik PLL wyjaśnił też, na jakim etapie jest wykup gruntów pod lotnisko: Obecnie zostało nam do wykupienia 10 nieruchomości: 2 w Mełgwi, a 8 w Wólce. Te przypadki z Wólki są wyjątkowo trudne, a jedne przypadek jest arcytrudny. Do jednego z właścicieli chcemy wysłać specjalnego negocjatora, bo człowiek nie chce rozmawiać.

– A kiedy będzie wkopany kamień węgielny pod lotnisko? – spytał na koniec radny Krzysztof Kruczek. – Wcześniej powiedziałem, że nastąpi to 3 maja tego roku, chociaż tym terminem głownie chciałem terroryzować. Wiedziałem, że jest on nierealny – przyznał z rozbrajającą szczerością Sobczak. – Teraz nie powiem kiedy wmurujemy kamień, bo nie chcę być niewiarygodny.

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski