Contbus spisał PESEL-e

    Contbus spisał PESEL-e

    Agnieszka Dziaman

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Firma przewozowa Contbus, która świadczy usługi transportowe na trasie Lublin - Warszawa, zmieniła system rezerwacji miejsc w busach. Teraz wymaga od klientów podawania numeru PESEL. Generalny inspektor ochrony danych osobowych krytykuje takie praktyki.
    Dotychczas każdy klient mógł zarezerwować miejsce dzwoniąc pod specjalny numer telefonu. Liczba chętnych była jednak tak duża, że firma zdecydowała się na prostsze rozwiązanie, a mianowicie rejestrację w systemie elektronicznym.

    Miało to ułatwić życie zarówno obsłudze, jak i samym klientom, a okazało się, że mocno wszystko skomplikowało. Klienci podnieśli larum.

    - Nie można ograniczać dostępu do usługi. Nie wszyscy mają internet - argumentowali.

    Elektroniczna rezerwacja Contbusa ma jednak więcej i to bardzo poważnych wad. Okazało się, że system wymaga podania nr. PESEL . Jest to warunek zawarcia umowy, a więc zarezerwowania miejsca i dokonania płatności w systemie elektronicznym. - Jestem tym pomysłem zaszokowany. Czy firma tworzy jakiś rejestr albo bazę danych osobowych? - pyta jeden z klientów Contbusa.

    O zasadność decyzji lubelskiego przedsiębiorcy zapytaliśmy GIODO w Warszawie.

    - Zdaniem Michała Serzyckiego, generalnego inspektora ochrony danych osobowych, pozyskiwanie przez przewoźników numeru PESEL dla potrzeb realizacji usługi przewozowej stanowi naruszenie zasady adekwatności ustanowionej w ustawie o ochronie danych osobowych - napisała w oficjalnym stanowisku Małgorzata Kałużyńska-Jasak, rzecznik prasowy GIODO.

    Próbowaliśmy się skontaktować z właścicielem Contbusa.

    - Przekażę tę informację. Proszę czekać na odpowiedź - poinformował nas pracownik firmy przewozowej.

    Niestety, dotychczas nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi na ten temat.

    Komentarze (6)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    uwaga pirat

    Anna (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    dnia 13 września 2016 r. kierujący mercedesem firmy transportowej Contbus nr rejestracyjny WB 3803K przy wjeździe do Warszawy od strony Lublina o godz. 18.11 zajeżdżał mi drogę po czym gwałtownie...rozwiń całość

    dnia 13 września 2016 r. kierujący mercedesem firmy transportowej Contbus nr rejestracyjny WB 3803K przy wjeździe do Warszawy od strony Lublina o godz. 18.11 zajeżdżał mi drogę po czym gwałtownie hamował tak kilkakrotnie nie zważając, że wiózł komplet pasażerów a w moim samochodzie była dwójka małych dzieci.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Contbus

    Ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Contbus łamie prawo.
    Przychodzać na busa z biletem dowiedziałem się że moje miejsce zostało już sprzedane i nie ma dla mnie miejsca w busie. Kierowca mnie nie wpuścił i odjechał mimo rezerwacji...rozwiń całość

    Contbus łamie prawo.
    Przychodzać na busa z biletem dowiedziałem się że moje miejsce zostało już sprzedane i nie ma dla mnie miejsca w busie. Kierowca mnie nie wpuścił i odjechał mimo rezerwacji miejsc. Jest to złamanie ustawy przewozowej w która jest złamana po zapłaceniu biletu. A bilecik miałem już opłacony dzień wcześniej.
    Złodzieje i tyle tylko gdzie to zgłosić? Do policji czy gdzie?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    opinia

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Zapomniałęm dodać że wczesniej zawsze z ich usług byłem zadowolony. ostatni raz skorzystałem z usług tej firmy

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    czas się zmienić

    greenk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 26 / 31

    do tego koniec możliwości rezerwacji miejsc po 20... kontakt z biurem obslugi klienta niemożliwy - nikt nie odbiera - czas się zreformowć

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    beznadziejny contbus

    annona (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 126 / 93

    rezerwacja jest bezsensowna.Jakim prawem domagają się numeru pesel.Jeżeli ktos zapomniał hasła to obiecują,że prześlą na maila - niestety tak się nie dzieje.Zastanawiam się po co jest Biuro Obsługi...rozwiń całość

    rezerwacja jest bezsensowna.Jakim prawem domagają się numeru pesel.Jeżeli ktos zapomniał hasła to obiecują,że prześlą na maila - niestety tak się nie dzieje.Zastanawiam się po co jest Biuro Obsługi Klienta skoro i tak nic nie pomagają.Jeśli ktoś jest poza dostępem do internetu to jak ma zarezerwować miejsca.Contbus jest do niczego.Wszystkim odradzamzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    idioci z Contbus

    jjjjjjaaaa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 85 / 81

    masz rację.Trzeba ich opisać w mediach yo może zmienią podejście do klienta

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo