- W tej chwili na dworcu trwają prace przygotowawcze. Zagospodarowywany jest teren budowy, gromadzone są materiały - mówi Małgorzata Kwiatkowska z PKP Polskie Linie Kolejowe, Centrum Realizacji Inwestycji w Lublinie. - Pierwsza faza prac obejmie demontaż zbędnego układu torowego, rozbiórkę ścianek peronowych oraz rozbiórkę rozjazdów. Prace mają potrwać około trzech tygodni - dodaje Małgorzata Kwiatkowska.
W dalszej perspektywie zostaną przebudowane i zmodernizowane perony na przystanku osobowym. Przebudowie zostaną poddane urządzenia sterowania ruchem, a perony i przejścia podziemne będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
- W końcu się coś ruszyło - mówi pan Zbigniew, który z te-go dworca jeździ do Świdnika. - Wygląd tego miejsca nie zmienił się od czasu, gdy jeszcze działała FSC. Wtedy z dworca korzystało kilkuset pracowników.
Wszystkie prace ujęte zostały w programie modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia - Dorohusk, w ob-rębie przystanku osobowego Lublin Północny oraz stacji Świdnik, dla sprawnego skomunikowania aglomeracji. Całość inwestycji wraz z pracami w Świdniku (m.in. przebudową układu torowego i modernizacją stacji Świdnik) pochłonie kwotę 18 mln 185 tys. zł. Po zakończeniu prac, planowanym na II kwartał 2012 r., czas przejazdu z Lublina do Świdnika ma się skrócić o ok. 10 min, co ma zachęcić do korzystania z kolei.
Z Dworca Północnego mają także korzystać klienci lotniska w Świdniku. Odnowiony dworzec ma być także jednym z elementów planowanej kolei metropolitalnej, łączącej dzielnice miasta i podlubelskie miejscowości.
Czytaj także:
Lubelski Dworzec Północny wraca na dobre tory
Pociąg połączy dzielnice Lublina i okolice miasta?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?