Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przy Krochmalnej pojawi się wielki parking dla autobusów. To „zaplecze” dla dworca metropolitalnego. Ile trzeba będzie wydać na budowę?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
To element zmian drogowych towarzyszących budowie dworca metropolitalnego przy ul. Dworcowej
To element zmian drogowych towarzyszących budowie dworca metropolitalnego przy ul. Dworcowej Archiwum
Nowa warstwa ścieralna asfaltu, pas zieleni oddzielający chodnik od jezdni (tam, gdzie pozwoli na to szerokość ulicy) i wielki plac postojowy dla ponad 100 autobusów i busów – takie zmiany czekają ul. Krochmalną. Inwestycja będzie kosztować co najmniej 20 mln zł. To kilkanaście milionów mniej niż szacowało miasto.

Rozbudowa ul. Krochmalnej to element zmian drogowych towarzyszących budowie dworca metropolitalnego przy ul. Dworcowej. Przy Krochmalnej ma powstać „zaplecze” parkingowe dla autobusów i busów. W poniedziałek ratusz dowiedział się ile faktycznie może go kosztować ta inwestycja. I powinien być zadowolony. Miasto było gotowe wydać na prace 36,1 mln zł. Koszty będą jednak o kilkanaście milionów niższe. Oferty złożone przez firmy zainteresowane wykonaniem prac wahają się od 20,7 do 22,3 mln zł. Najtańszy jest Strabag.

Do rozbudowy przeznaczono fragment ul. Krochmalnej na odcinku od ul. Młyńskiej do rejonu skrzyżowania z Cukrowniczą. To, co najbardziej odczują kierowcy, to wymiana asfaltu (ułożona będzie nowa warstwa ścieralna).

- Po obu stronach ulicy, w miejscu gdzie pozwala na to szerokość pasa drogowego, pas zieleni oddzieli chodniki od jezdni, tak aby istniejące słupy trakcyjne nie kolidowały z chodnikiem – opisuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

Ale to nie koniec zmian. Po północnej stronie ul. Krochmalnej przebudowana zostanie zatoka autobusowa. Zmieni się też geometria ścieżki rowerowej.

Dużo większe zmiany zajdą po południowej stronie ul. Krochmalnej. Przede wszystkim pojawią się tam dwie nowe drogi gminne. - Obydwie jezdnie zostały zaprojektowane jako bitumiczne, jednojezdniowe, jednokierunkowe o szerokości 7 metrów – mówi Góźdź.

Wzdłuż nowych ulic przewidziano 120 miejsc postojowych. Będą z nich korzystały busy i autobusy. Powstanie również budynek socjalno-techniczny dla kierowców komunikacji miejskiej. Będzie miał trzy kondygnacje, z czego dwie nad ziemią.

Zlecenie obejmie też rozbudowa wodociągu i wykonanie jego nowego odcinka na terenie PKP (do wysokości stacji paliw). Wszystkie prace mają być wykonane do 30 czerwca 2022 r.

To trzeci „dworcowy” przetarg. Poprzednie dwa wygrał Budimex. Chodzi o budowę samego gmachu dworca wraz z przebudową sąsiadujących z nim ulic (231 mln zł) oraz budowę przedłużenie ul. Dworcowej i zjazdu z estakady Lubelskiego Lipca’80 (13,1 mln zł).

- W przyszłym roku rozpoczniemy budowę dworca metropolitalnego oraz nowego układu drogowego w jego rejonie, a już w 2022 roku skorzystamy z zupełnie nowej przestrzeni, na którą Lublin czeka od dawna – mówi Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski