Kolejne drzewa przyjechały do Wrocławia ze szkółki spod Puław. Okazy zostaną posadzone na granicy Sępolna i Biskupina. To następne kilkadziesiąt sztuk, które trafią do gleby. W sumie drzew na AWW będzie blisko tysiąc. Nad zazielenianiem tej nowo otwartej inwestycji czuwa profesor Uniwersytetu Przyrodniczego Monika Ziemiańska. Oczkiem w głowie pani profesor jest aleja lipowa, która powstanie między ul. Olszewskiego i ul. Mickiewicza, na Sępolnie i Biskupinie.
- Będzie to piękny, zielony szpaler drzew trzech rodzajów lip: lipy drobnolistnej, lipy srebrnolistnej i lipy szerokolistnej. Te drzewa są dobierane specjalnie z polskiej i niemieckiej szkółki. Bardzo ładne, dorodne okazy, wyselekcjonowane przez panią profesor – mówi Krzysztof Świercz, rzecznik Wrocławskich Inwestycji, miejskiej spółki nadzorującej budowę Alei Wielkiej Wyspy.
Jednocześnie prowadzone są kolejne sadzenia krzewów. Łącznie będzie ich kilkanaście tysięcy. Pierwsze w ziemię poszły derenie rozłogowe, śnieguliczki białe, tawuły japońskie i szare, graby pospolite i róże okrywowe. Obsadzane są także elementy infrastruktury drogowej i około drogowej bluszczami.
- Mamy już posadzone bluszcze na ekranach przyrodniczych. Ekrany są chropowate, bluszcz będzie mógł się piąć po tej strukturze. Obsadzane są także skarpy na wysokości ul. Chełmońskiego. Bluszcze stworzą tam piękny zielony dywan – opisuje Krzysztof Świercz.
Nowe rośliny otrzyma także zbiornik retencyjny, który powstał w pobliżu mostu nad Oławą tzw. mostem Na Wilczym Kącie. Przypomnijmy, Aleja Wielkiej Wyspy została otwarta dla kierowców pod koniec zeszłego roku. Łączy al. Armii Krajowej i ul. Krakowską z osiedlami znajdującymi się na Wielkiej Wyspie. Wcześniej, aby dostać się z Krzyków na Sępolno należało jechać przez centrum miasta: ul. Traugutta, pl. Społecznym, mostem Grunwaldzkim i mostem Zwierzynieckim. Pokonanie takiej trasy zajmowało około 20 minut. Korzystając z AWW, czas ten skrócił się do około 5-7 minut. Wybudowanie Alei Wielkiej Wyspy kosztowało 260 milionów złotych. To jedna z największych inwestycji drogowych w powojennym Wrocławiu.
Aleja Wielkiej Wyspy znajduje się tutaj:
Przeczytaj także:
- Rutyna czy zamach? Kulisy dolnośląskich katastrof kolejowych
- W przeciwlotniczym schronie zrobią restaurację. Dolnośląski pałac się odrodził!
- Fantastyczne wnętrza Młyna Maria po przebudowie. Mieszkania na sprzedaż i wynajem
- Autostrada A4 70 lat temu. Najpierw sunęli nią żołnierze, a potem ścigali się kolarze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?