Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Świąteczne dekoracje w centrum Lublina budzą kontrowersje

Małgorzata Szlachetka
Świąteczne iluminacje na deptaku.
Świąteczne iluminacje na deptaku. Małgorzata Genca
Ogromne kontrowersje wzbudził baner Herbapolu zawieszony na Bramie Krakowskiej, jednym z najcenniejszych zabytków Lublina. Forum Rozwoju Lublina wysłało protest do Muzeum Lubelskiego, a Wojewódzki Konserwator Zabytków nakazał w trybie natychmiastowym zdjąć reklamę. Świąteczne iluminacje są także w Lublinie na deptaku, ich sponsorem jest Perła. Kurier dowiedział się, że do projektu tego oświetlenia miał z kolei zastrzeżenia Miejski Konserwator Zabytków Hubert Mącik.

Jak było z reklamą na Bramie Krakowskiej? Wojewódzki Konserwator Zabytków Halina Landecka dała Muzeum Lubelskiemu czas do 16 grudnia na zdjęcie tego baneru. Herbapol ze swojej strony deklarował we wtorek, że zastosuje się do tej decyzji we wskazanym terminie.

Temat wzbudził dyskusję. Wydarzenie na Facebooku "Nie dla reklamy na Bramie Krakowskiej" poparło do wtorku ponad 660 osób.

"Za wystrojem nie za tandetą. Jestem za tym, by sponsorzy nie wieszali reklam na zabytkach. Można reklamować się w przeróżny, dyskretny sposób, a jeśli musi być widoczna to nie można ustawić z boku, przy Bramie Krakowskiej planszy z listą sponsorów, tylko od razu wywalać na wierzch ohydny baner?!" - to jeden z komentarzy na forum Kuriera.

Z kolei do iluminacji na deptaku zastrzeżenia miał Miejski Konserwator Zabytków Hubert Mącik. Konserwator, po zapoznaniu się z projektem oświetlenia, polecił ograniczyć liczbę elementów z logo firmy. - Do części uwag Perła się zastosowała, został m.in. usunięty napis z sani ustawionych teraz pod ratuszem. Moim zdaniem informacje o sponsorach powinny być jeszcze mniej widoczne - mówi Hubert Mącik.

Krzysztof Komorski, z-ca dyrektora Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów UM Lublin wprost mówi, że miasto zgodziło się na kompromis. - Sponsor chciał dużo więcej elementów wskazujących na markę, co jest naturalne. Loga są także przy choinkach zakupionych przez Polską Grupę Energetyczną. Staramy się szukać środków zewnętrznych, aby w czasie kryzysu oszczędzać budżet miasta.

O komentarz poprosiliśmy Roberta Olaka, szefa agencji Public Relations, która reprezentuje Perłę, ale poinformował, że przebywa obecnie za granicą i odesłał nas do Tomasza Grodzkiego, dyrektora generalnego Perły Browarów Lubelskich. Grodzki z kolei nie odbierał we wtorek po południu telefonu.

Podoba się Wam świąteczna dekoracja lubelskiego deptaka? KOMENTUJCIE

Kurier Lubelski na Twitterze i Google+

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski